Aktuellt
Oljeskador (23.2.2026 15:44)
Brådskande anmälningar om oljeskador ska rapporteras till nödcentralen genom att ringa 112.
Responsrapporten ger en samlad översikt över den respons som Esbo stad har mottagit (1.1.2025 00:00)
Feedback: Dagvård, undervisning och ungdom - Småbarnspedagogik, förskoleundervisning och invånarparkerna
ID:
397016
Skapats: 31.5.2026
Skapats: 31.5.2026
Miksi tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ei toimi varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen suhteessa? Olen saanu varhaiskasvatuksessa lapselta kysymyksen miksi hän ei saa tuoda pieniä eväitä tai herkkuja päiväkotiin retkelle kun isosisko koulussa saa useinkin viedä herkkuja tai evästä kouluun? En keksi mitään perustelua asialle itse.
Behandling
Status:
Behandlat
Hei!
Ja kiitos palautteestasi koskien varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen retkieväitä.
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä kaikessa toiminnassamme. Retkievätkäytännöt ovat lähtökohtaisesti varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa samankaltaiset. Silloin, kun eväitä tarvitaan, henkilökuntamme järjestää kaikille lapsille sopivat eväät. Näin varmistamme, että kaikkia varhaiskasvatuksessa olevia lapsia kohdellaan yhdenvertaisesti eri puolilla Espoota. Samalla huolehdimme siitä, että mahdolliset erityisruokavaliot ja allergiat huomioidaan.
Mikäli jossain yksikössä toimitaan toisin, niin kannattaa olla yhteydessä päiväkodin johtajaan tai rehtoriin.
Ystävällisin terveisin
Ulla Lehtonen
varhaiskasvatuksen johtaja
Ja kiitos palautteestasi koskien varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen retkieväitä.
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä kaikessa toiminnassamme. Retkievätkäytännöt ovat lähtökohtaisesti varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa samankaltaiset. Silloin, kun eväitä tarvitaan, henkilökuntamme järjestää kaikille lapsille sopivat eväät. Näin varmistamme, että kaikkia varhaiskasvatuksessa olevia lapsia kohdellaan yhdenvertaisesti eri puolilla Espoota. Samalla huolehdimme siitä, että mahdolliset erityisruokavaliot ja allergiat huomioidaan.
Mikäli jossain yksikössä toimitaan toisin, niin kannattaa olla yhteydessä päiväkodin johtajaan tai rehtoriin.
Ystävällisin terveisin
Ulla Lehtonen
varhaiskasvatuksen johtaja
