Espoon kaupungin palautepalvelu
Palautepalvelun kautta voit esimerkiksi ilmoittaa meille havainnoista kaupunkiympäristössä tai antaa kehitysehdotuksia kaupungin palveluista. Käsittelemme palautteita pääasiassa arkisin, klo 8-16 välisenä aikana. Älä kirjoita palautteeseen arkaluonteista tietoa, kuten henkilötunnuksia tai tilinumeroa. Kiireellisissä asioissa ole yhteydessä suoraan asiakaspalveluun.
Valitse palautepalvelun etusivun palautetyypeistä sopivin ja tarkenna vielä valitsemalla palautelomakkeella palautteen aihe. Jos palaute koskee jotakin tiettyä paikkaa Espoon alueella, kannattaa tarkka osoite ilmoittaa palautelomakkeella merkitsemällä se kartalle tai kirjoittamalla se palautteeseen. Tämä nopeuttaa huomattavasti asian käsittelyä.
Palautteeseen on mahdollista liittää myös liitteitä, kuten kuvia. Jos haluat palautteeseesi vastauksen, jätä meille yhteystietosi. Pyrimme vastaamaan palautteisiin viiden arkipäivän aikana. Tarvittaessa voimme kysyä myös lisätietoja palautteeseesi liittyen.
Palautelomakkeella voit valita saako palautteesi julkaista. Palautetta ei julkaista järjestelmässä, mikäli se sisältää esimerkiksi arkaluontoista tietoa. Päätöksen palautteen julkaisusta tekee palautteen käsittelijä.
Käyttäjätunnukset palautepalveluun
Luomalla tunnuksen palautepalveluun, voit selata lähettämiäsi palautteita ja niihin saamiasi vastauksia. Voit myös halutessasi kommentoida saamaasi vastausta. Asiakaspalvelijamme voivat pyytää kirjautuneilta asiakkailta tarvittaessa lisätietoja, jolloin palautteisiin on mahdollista vastata tarkemmin.
Halutessasi voit antaa meille palautetta myös ilman käyttäjätunnusta. Kirjautumattomille käyttäjille vastataan noreply-osoitteesta, johon ei voi lähettää sähköpostia.
Tunnukset voit luoda palautejärjestelmän etusivulla, kohdasta ”kirjaudu sisään”. Espoo-info auttaa tarvittaessa tunnusten luomisessa: Chat- ja puhelinneuvonta.
Muut palautekanavat
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle (LUVN) kuuluvat palautteet (Sosiaali- ja terveyspalvelut sekä Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos).
Laboratoriota, röntgeniä tai muita kuvantamispalveluja koskevat palautteet HUS:lle.
Poliisille kuuluvat palautteet.
Helsingin seudun liikenteelle (HSL) tai Kaupunkiliikenne Oy:lle kuuluvat palautteet.
Asemakaavaa tai yleiskaavaa koskeva kirjallinen mielipide tai muistutus toimitetaan kirjaamoon kaavan nähtävilläolon aikana.
Väylävirastolle (esimerkiksi kehätiet ja Länsiväylä) kuuluvat palautteet.
Pysäköintivirhemaksuja koskevat palautteet.
Pääkaupunkiseudun kaikkia kirjastoja yhteisesti koskevaa palautetta ja Helmet.fi-sivuja koskevaa palautetta (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) voi lähettää Helmet-verkkopalveluun.
Espoo Catering Oy:lle (esimerkiksi koulu- ja päiväkotiruokailu) kuuluvat palautteet.
Sähköpostitse:
Espoon Asunnot Oy:n asuntoja koskevat palautteet osoitteeseen asiakaspalvelu@espoonasunnot.fi.
Omnia Espoo Työväenopistoa koskevat palautteet osoitteeseen asiakaspalvelukeskus@omnia.fi.